4.06.2009

Diskriminacija otrok pri cepljenju proti HPV virusu

Objavljeno v Moja kolumna avtor katarina

Jeseni bodo prvič izvedli obvezno cepljenje deklic v šestih razredih osnovne šole proti HPV ali virusu papiloma. To je virus, ki pri ženskah povzroča raka materničnega vratu. Društvo Kala, ki se bori proti okužbi s HPV in rakom materničnega vratu, ima na svoji spletni strani podrobno razloženo kaj povzroča HPV, kako se z njim okužimo in kakšne so posledice.
Sama sem se s tem virusom srečala pred leti, kmalu po drugem porodu. Pri ginekološkem pregledu so mi vzeli bris in mi kmalu zatem poslali obvestilo, naj se nemudoma zglasim v bolnici. Niti pomislila nisem, da bi lahko bilo kaj hujšega, saj sem vendar imela “šele” 23 let ter dva mala otročka, za katera sem morala skrbeti. Ponovili so bris in rezultat je bil ponovno enak – PAP III. Sledila je konizacija ali izrez tkiva v materničnem vratu zaradi odstranitve predrakavih sprememb. Bilo me je groza. Takrat, od tega je že 12 let, je veljalo, da imajo ta virus ženske, ki so imele veliko različnih partnerjev in počutila sem se nekako … stigmatizirano. Spomnim se, ko mi je sestra kar mimogrede navrgla, da če bi imela manj spolnih partnerjev se mi to zagotovo ne bi zgodilo. Danes seveda tega nihče več ne reče, ker to preprosto ne drži. HPV lahko dobiš že ob enkratnem spolnem odnosu, česar pač takrat še niso vedeli. Po konizaciji so bili vsi moji brisi do sedaj normalni, tako da upam, da se mi ne bo več ponovilo, kar pa ne morem reči za svoji dve hčeri.

Uvodoma sem že omenila, da bodo to jesen prvič obvezno cepili vse deklice v šestem razredu. V javnosti poteka debata za in proti cepljenju ter kako izbrati med cepivoma, ki sta, če se ne motim, dva. Eni pravijo, da cepljenje pomaga, drugi ga zavrčajo češ, da ima lahko usodne posledice za žensko, itd. Na tem nivoju me debata ne zanima, zanima pa me zakaj se lahko na državne, tj. davkoplačevalske stroške cepijo samo deklice v šestem razredu ter nobena druga. Moji hčeri imata namreč 13 in 15 let. Nobena ni več v šestem razredu in tako tudi nista upravičeni do “zastonj” cepljenja.

Osebno se mi zdi tako selekcioniranje pri tako pomembnem zdravstvenem vprašanju kot je HPV in njegove posledice, ki jih le-ta lahko ima za žensko, absolutno nesprejemljivo. Pa ne samo, da deklice, ki so leto dve ali več starejše od “izbranega” letnika 1997, cepljenje na lastne stroške je tako pregrešno drago, da ga za obe hčeri enostavno ne morem plačati, saj za eno stane nekaj manj kot 400 evrov.

In zdaj premišljujem kaj naj naredim. Kot vsak starš želim svojima hčerama zdravo in srečno življenje. Za njuno zdravje skrbim na več nivojih, tako z zdravstvenimi pregledi, kot pri hrani in rekreaciji, pa bi ju rada obvarovala tudi raka materničnega vratu in genitalnih bradavic. A kako? Naj vzamem kredit in jima plačam cepljenje, ki bi jima moralo biti zagotovljeno brezplačno, ker vendar že plačujemo tako osnovno kot dodatno zavarovanje? In zakaj bi sploh morala zanju plačevati to cepljenje, ker bi konec koncev moralo biti v interesu države, da se čimveč žensk cepi proti HPV, saj bi s tem zmanjšali stroške, ki jih povzročajo brisi, konizacije, operacije, zdravljenje, itd. Za mene je to, da je nekdo odločil, da bo država to jesen samo in izključno deklicam v šestem razredu plačala obvezno cepljenje proti HPV diskriminacija otrok, tj. najbolj ranljive skupine državljanov in bodočih davkoplačevalcev. Marsikaj razumem ali vsaj skušam razumeti, te odločitve, take diskriminacije pa ne morem in nočem razumeti. Moji hčeri do tega cepljenja brezplačno nista upravičeni zgolj zato, ker se je nekdo odločil, da bo dovolil cepljenje samo določenemu letniku deklic. Moji hčeri sta se rodili nekoliko prezgodaj in zato so jima vrata do brezplačnega cepljenja zaprta.

Kolumna 7 dni, 3.6.2009

  • Share/Bookmark
 
Objavo lahko komentiraš, ali pa s svojega bloga pustiš trackback. RSS 2.0

25 komentarjev

  1. Luka pravi:

    Strašno.

    4.06.2009 ob 08:48

  2. MAČKA pravi:

    To je spet eden od mnogih absurdov, ki se lahko zgodijo samo pri nas.Po mojem je to spet ena od posledic popolne zbirokratiziranosti naše države.
    Važno je da se ljudem nekaj da, zato da se potem lahko tudi pove da je nekaj bilo DANO (PODARJENO).Pri vsem tem rezultati pač sploh niso pomembni.Važno je, da se v EU lahko potem pohvalimo, da smo precepili toliko in toliko glav. Slednje – glave namreč; bi lahko bile tudi zeljne vehe pa bi bilo to čisto vseeeno, ker važno da se cepilo je!
    Če bi bila jaz v tej poziciji, bi nekako zbrala denar in plačala sama, žal.
    Preveč živcev gre, če se boriš z mlini na veter. Jaz v premike na bolje pri nas več ne verjamem!

    4.06.2009 ob 09:28

  3. katarina pravi:

    mačka: se strinjam. lahko sem tiho, plačam ali pač ne, in gre karavana dalje. lahko pa tulim in opozarjam in težim. karavana bo šla itak dalje, jaz pa bom mogoče imela občutek, da sem vsaj poskušala opozorit na to diskriminacijo, na katero NIHČE ne opozori, tudi tisti ne, ki imajo polna usta hvale glede tega cepiva.

    idiotizem ni ekskluzivna lastnost idiotov.

    4.06.2009 ob 09:47

  4. fuck offfffff :) pravi:

    To cepljenje JE ZELO ŠKODLJIVO IN NEVARNO!!!!

    Bolje je “zadevo” reševati z rednimi ginekološkimi pregledi.

    4.06.2009 ob 09:56

  5. Janči pravi:

    Tudi to cepljenje zaščiti samo pred določenimi sevi HPV, ne pred vsemi nevarnimi. Poleg tega pa tudi po cepljenju moraš še vedno hoditi na brise h ginekologu. Da sploh ne govorimo o tem, da s tem ni zaščite proti drugim spolno prenosljivim boleznim (klamidija, gonoreja, hepatitis B, HIV…). Glavna preventiva pred spolnimi bolznimi in njihovimi posledicami je PAMETNA-IZBIRA-PARTNERJA, na drugem mestu pa KONDOM-DO-POROKE.

    4.06.2009 ob 10:03

  6. katarina pravi:

    janči: ne glede na to hočem imeti pravico do samoodločbe glede cepljenja. tudi moj otrok je pomemben, tudi moj otrok je zavarovan, tudi zdravje mojega otroka bi moralo biti na prvem mestu.

    4.06.2009 ob 10:26

  7. katarina pravi:

    pametna izbira parnterja? moja prijatateljica je od začetka spolnega življenja samo z enim partnerjem, pa je imela že dvarkat konizacijo.

    4.06.2009 ob 10:27

  8. Sara pravi:

    Joj kako nekatera bitja mojega spola delate iz muhe slona. Res, zelo huda diskriminacija, vse starejše punce in ženske od teh ki se lahko cepijo smo diskriminirane! Res ne vem, kako sistem dovoli takšne krutosti!!!

    4.06.2009 ob 11:53

  9. Janči pravi:

    Katarina, glede življenja z enim partnerjem je problem v tem, da najbrž on ni bil ves čas samo z eno partnerko…

    4.06.2009 ob 12:34

  10. tom pravi:

    Janči: ti pa veliko veš o spolnem življenju Katarinine prijateljice. Da nisi spet kakšen tih predstavnik RKC-ja?Sploh pa je tukaj debata o diskriminaciji in ne o tem s kom kdo seksa. Sramota (ki meji na kriminal) za državo.

    4.06.2009 ob 13:17

  11. Thunderstorm pravi:

    V debate o tem, koliko je cepljenje nevarno se rajši sploh ne bom spuščala. Ker po defoltu z izjavami “cepljenje je nevarno, ne se it cepit fak fak!” uletavajo samo ljudje, ki o zadevah nimajo pojma. Cepljenje je definitivno nekaj najboljšega, kar lahko storiš v takih primerih, seveda pa nihče ne pravi, da se v dolčenih % ne pojavijo stranski učinki.
    Kar se tiče let… kolikor jaz vem, so določili starost 12 let, ker se za ta leta predvideva, da deklice še nimajo spolnih odnosov. Pri 15ih je pa danes že malo tako- tako heh. Pa ne me zdej napast, da vaše hčere pa zagotovo še niso, samo povem, kar so povedali nam :) Ker se tudi jaz strinjam, da bi bilo fer cepiti tudi starejše… Zakaj jih ne? Verjetno bi to državo preveč koštalo, heh. Ampak na tem mestu bi rada rekla, da je spodbudno že samo dejstvo, da je vsaj za del populacije cepljenje zastonj.
    Žal pa vedno nekdo “pade skozi”, tudi če za eno leto… Ne vem, počakaj s kakšnim delom na hiši pa plačaj hčerama ceplenje? Trapasto, da razmišljaš kje si boš odtrgal za lastno zdravje, ampak tako pač je heh.

    4.06.2009 ob 13:17

  12. Matic pravi:

    Cepi se deklice pri 12 letih, ker je imunski odziv tedaj največji. LP

    4.06.2009 ob 13:22

  13. katarina pravi:

    ma nemoj? zakaj pa potem v različnih starostnih obdobjih cepijo otroke za različne bolezni? :)

    kakorkoli … če se ne pripneš z varnostnim paasom te doleti kazen. še pes mora biti zavezan v avtu. zakaj že? če pa se ne cepiš proti hpv virusu pa je vsseeno. ko boš zbolela za rakom bo itak zavarovalnica krila stroške zdravljenja. in če boš prekmalu umrla in pustila mladoletne otroke za seboj jih bo itak država živela.

    cepljenje je za 12 letnice OBVEZNO, torej starši nimajo prava naglasanje ali dovolijo cepljenje ali ne. je to prav? tudi meni, ki ga dovolim in hočem, ne dajo možnosti,da zirazim svoje mnenje, svojo odločitev. ne, država je najbolj pametna in ona je odločila kdo mora biti OBVEZNO CEPLJEN in kdo mora za cepljenje plačati 400 eur.
    beeeeeee …. in čreda ovc gre d alje …

    4.06.2009 ob 18:41

  14. Mašon pravi:

    katarina, sej s temi cepljenji je tko – they come and they go… ne me narobe razumet, sem absolutno ZA brezplačno cepljenje, ampak tut jest sm plačala Hep B pa so danes vsi dojenčki že obvezno cepljeni. in klopni ME tudi. pa rotavirus in pnevmokoki pa še in še in še… tut večino ‘običnih cepiv’ (davica, tetanus) bi se mogli vsi cepit na 5-10 let in to samoplačniško. smo bli pa mi npr cepljeni proti TB, kar zdej niso več. državi se to očitno splača – torej majo več profita da cepijo samo od določene generacije naprej – pa ne vem a zato, ker so ti postopki (lletz ali konizacija oz nasplošno zdravljenje) tok poceni al kaj.
    in cepljenje ni obvezno (piše na strani IVZ), ampak imajo starši možnost izbire (čeprov pri nas je to itak pri vseh cepljenjih, ker itak noben pediater ne prijavlja necepljenih otrok, tko da bo čez neki let zrd tega še štala, ampak pustimo ‘malenkosti’).

    4.06.2009 ob 19:29

  15. Dragica pravi:

    Super, pa je kolumna tudi objavljena.

    Vidis, pero – javno – je velikokrat edini nacin, da povemo, s cim se ne strinjamo.
    Morda pa bi kolumno se poslala na ministrstvo za zdravje v kabinet ministra in ministru osebno!!!

    Objem,D

    5.06.2009 ob 09:05

  16. Dragica pravi:

    To, da je le pri 12 letih cepljenje najbolj ucinkovito, je zavajanje.

    Nam je prav raziskovalec, znanstvenik, ki se v Spaniji zivljenjsko ukvarja samo s cepljenji in cepivi, svetoval, naj dekleta pred 13 letom ne cepimo, ker cepivo se ni izzpopolnjeno do te mere, da bi imelo cimmanj stranskih ucinkov. To je svetoval lani poleti, ko je imela hci 11 let.

    VSA dekleta bi morala imeti moznost cepljenja, sploh pa cepljenje NE BI SMELO BITI OBVEZNO.

    5.06.2009 ob 09:10

  17. alcessa pravi:

    Ko bo nujnost oz. koristnost tega cepljenja res dokazana, bo najbrž zastonj za vse. Ker se zavarovalnicam bolj splača plačevati za cepljenje kot za zdravljenje raka.

    Obiski pri ginekologu so torej najbrž še vedno najboljša odločitev.

    Mimogrede: v Nemčiji starši otroke cepijo veliko manj kot v Sloveniji, kar je njihova pravica. Vendar so se zaradi tega spet začele na veliko razširjati ošpice, ki seveda nikakor niso nenevarne.

    Ko berem kaj takega, sem zmeraj hvaležna za vsako cepljenje, po drugi strani pa obveznost cepljenja v 21. stoletju ni dobra ideja, ker imamo kao pravice do odločanja o posegih v naše telo.

    Rešitev bi torej bila izobraževanje prebivalstva, samo kaj, ko še znanstveniki včasih niso enotni v zvezi s koristnostjo cepiv….

    5.06.2009 ob 09:29

  18. MAČKA pravi:

    Kar se tiče OBVEZNOSTI za cepljenja otrok pri nas je pa tako: Za nekatere otroške bolezni ni obvezno otroka cepit – in ga npr. ne daš. Potem pa tega istega otroka vpisuješ v vrtec – tam pa je pogoj za sprejem tudi, da je BIL CEPLJEN! Ker je sedaj za to isto cepljenje prepozno so ti vrata v vrtec zaprta! Kar se meni zdi najbolj “za malo” je pa to, da te na to možnost nihče ne opozori takrat ko je še čas! Ta situacija se je namreč zgodila moji kolegici, žal pa sem pozabila za katero cepljenje točno je šlo.
    Jaz sem še vedno zataknjena v birokraciji.To je edina “logična” razlaga za to, kar se nam dogaja.

    Pohvala vsem sodelujočim komentatorjem in avtorici – takšne pametne debate že dolgo ni bilo!!

    5.06.2009 ob 11:19

  19. katarina pravi:

    :) na drugem blogu imamo en kup takih pametnih debat. vabljena.

    5.06.2009 ob 18:31

  20. Mašon pravi:

    Mačka, tega ni več – otrok gre lahko tudi necepljen v vrtec.

    pa še to – cepljenje za HPV NI obvezno in je IZBIRNO – popolnoma. pred sistematskim pregledom v 6. razredu se starše vpraša ja ali ne (vprašalnik) in potem se cepi tiste, ki so ZA.

    5.06.2009 ob 20:19

  21. katarina pravi:

    viš,. v javnosti pa kroži info, da je obvezno. le zakaj …

    5.06.2009 ob 20:50

  22. Mašon pravi:

    kroži al ne kroži, zdravnik brez soglasja staršev ne sme cepit. torej, če bojo v kšni vrli šoli rekli da je to ‘obvezno’ pa brez podpisa staršev je v prekršku tako šola, kot zdravnik, ki cepljenje izvede tako.

    9.06.2009 ob 07:35

  23. vedi pravi:

    http://WWW.svood.org

    Komentar je že odveč.

    9.06.2009 ob 17:24

  24. štefan pravi:

    http://www.svood.org/CEPLJENJE_PROTI_HPV.doc

    15.06.2009 ob 08:32

  25. Kaja pravi:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1216714/Schoolgirl-14-dies-given-cervical-cancer-jab.html

    Schoolgirl, 14, dies and three classmates taken ill after being given new cervical cancer vaccine

    28.09.2009 ob 23:06

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !